ავტორი:
08 February 2017
7

დუკანის დიეტა პირველ და მეორე ფაზაში, როცა ხდება წონის კლება, ითვალისწინებს მხოლოდ 100 სახეობის პროდუქტის მიღებას. პირველ ეტაპზე დასაშვებია მხოლოდ 72 სახეობის მაღალი კონცენტრაციის ცილოვანი საკვები, რომელთაც მეორე ეტაპზე ემატება 28 სახეობის ხილი და ბოსტნეული. წარმოგიდგენთ ამ პროდუქტების სიას. შესაძლებელია ზოგიერთი პროდუქტის დასახელება ცოტა გაუგებრობას იწვევდეს, რადგან ქართული და ფრანგული სამზარეულო გარკვეულწილად განსხვევდება ერთმანეთისგან, ამიტომ ძირითადი ორიენტაცია ჩვენთვის ნაცნობ პროდუქტებზე აიღეთ.


პირველ ეტაპზე დაშვებული ცილოვანი საკვების სია:

 სტეიკი,ძროხის სუკი და ჩალაღაჯი (ძროხის ხორცი, რომელიც ფილეს მსგავსია), როსტბიფი – სქელი მხარე (პირველი 4-5 ნეკნი), თხელი (შემდეგი 4-5 ნეკნი), ენა, გრიზონის ხორცი (გამოყვანილი), ხბოს ესკალოპი, ხბოს ნეკნები, ხბოს ღვიძლი და თირკმელები, უცხიმო ლორი, უცხიმო ბეკონი, ქათმის და წიწილის ხორცი, კურდღლის ხორცი.



 ქათამი, წიწილა, ინდაურის უცხიმო ხორცი, სირაქლემა, ქათმის ღვიძლი, გარეული იხვი, მწყერი.





 ვირთევზა, ხეკი, სამეფო დორადა, ატლანტიკის დიდთავა (Hoplostethus atlanticus), ხმალთევზა, პალტუსი, პალტუსი შებოლილი, პიქშა, საიდა, კამბალა, ღლაბუტა, ლავრაკი (ზღვის ქორჭილა),
სკუმბრია, ვირთევზა, კეფალი, სკაროსი, ბარაბული, სარდინი, ორაგული, ორაგული გამოყვანილი, ზღვის ენა (Solea solea), სურიმი (თევზის ფარში), თინუსი, თინუსი საკუთარ წვენში, ტიურბო (Psetta maxima).

 
ჩვეულებრივი ბუკცინუსი (Buccinum undatum), კალმარი, მოლუსკები, ცერასტოდერმა, ზღვის სავარცხელა, კიბორჩალა, კრევეტები, ნაცრისფერი კრევეტი, კრილი, ომარები, ხამანწკა, ლანგუსტი, ნორვეგიული ასთაკვი, ორსაგდულიანი მოლუსკები, ზღვის ზღარბი, რვაფეხა, მელანთევზა, კიბო.



  ვეგეტარიანული პროტეინები: სოიოს უშაქრო რძე, ტოფუ (მზადდება სოიოს რძისგან)





 რძის პროდუქტები დასაშვებია 2%მდე:  სახლში დამზადებული უცხიმო ყველი, კრემ ყველი, რძე, უცხიმო იოგურტი, მაწონი, უცხიმო ხაჭო,
უცხიმო არაჟანი, კეფირი.




 ქათმის, მწყრის და იხვის კვერცხი





მეორე ეტაპზე დაშვებულია I ეტაპის პროდუქტები + ბოსტნეული

 არტიშოკი, სატაცური, ჭარხალი(არაუმეტეს 200 გრამისა დღეში), ბროკოლი, ყველა სახეობის კომბოსტო(ყვავილოვანი,წითელი,ბრიუსელის), სტაფილო(არაუმეტეს 200 გრამისა დღეში), ნიახური, კიტრი, ბადრიჯანი, მწვანე ლობიო, ცერეცო, პალმის გული, სოკო, ხახვი, წიწაკა, გოგრა, ყველა სახის მწვანე სალათი, პომიდორი, ისპანახი, ვარდკაჭაჭა, რომაული სალათი, თალგამი, მჟაუნა, პრასი, ბოლოკი.




დუკანის დიეტაში დაშვებული დამატებითი პროდუქტებია:

 
 შირატაკი,რომელიც შეტევის ფაზაშიც შეგიძლიათ მიირთვათ. იგი მზადდება კონჯაკის ფესვისგან. მდიდარია ბოჭკოებით,ასტიმულირებს ნაწლავების მოქმედებას და პრაქტიკულად არ შეიცავს კალორიებს.





მცენარეული ზეთი - პირველ ფაზაში 1 ჩ/კ, მეორე ფაზაში 1 ს/კ. შეგიძლიათ უკვე მომზადებულ სადილს დაუმატოთ ზემოდან.
შესაწვავად გამოიყენეთ მხოლოდ 1-2 წვეთი ზეთი







გოჯის კენკრა - დაშვებულია შეტევის ფაზიდან. ცილების დღეს 1 ჩ/კ , ცილა-ბოსტნეულის დღეს- 1 ს/კ.






 ხორბლის გლუტენი- 4 ს/კ კვირაში. დაშვებულია ყველა ფაზაში.










 სელის თესლი- შეტევის ფაზაში დაშვებულია 1 ჩ/კ, მონაცვლეობის ფაზაში 1 ს/კ.
მდიდარია ომეგა 3-ით.






 ხორბლის ქატო-  ყველა ეტაპზე დასაშვებია 1 ს/კ დღეში. მისი მიღება დუკანის დიეტის დროს
 არაა აუცილებელი.








 ხახვი- პირველ ფაზაში დასაშვებია 1 პატარა ხახვი, მონაცვლეობის ფაზაში - შეზღუდვების გარეშე.








მწვანე ხახვი  და მწვანილები- მისი მიღება შეგიძლიათ ყველა ფაზაში. შეტევაში მიიღეთ მცირე რაოდენობით









ლიმონის წვენი- დასაშვებია მხოლოდ მცირე რაოდენობით ყველა ფაზაში









 კიტრის მწნილი- უშაქროდ დამზადებული. შეტევაში და მონაცვლეობის ცილოვან დღეებში 2-3 ცალი პიკული დღეში,
 ცილა-ბოსტნეულის დღეს რამდენიც გნებავთ.








კიბორჩხალას ჩხირები- 0.1% ცხიმიანობის. არ უნდა შეიცავდეს არადუკანურ დანამატებს,როგორიცაა შაქარი,ცხიმი და კარტოფილის სახამებელი. მაქსიმუმ 8 ცალი დღეში.










პომიდვრის პასტა - უშაქროდ დამზადებული. პირველ ფაზაში და მეორე ფაზის ცილოვან დღეებში 1 ს/კ დღეში, ხოლო ცილა-ბოსტნეულის დღეს შეუზღუდავი რაოდენობით.










 სიმინდის სახამებელი: 1 ს/კ დღეში, მეორე ფაზიდან.










კაკაო მაქსიმუმ 11% ცხიმიანობით: მეორე ფაზიდან 1 ჩ/კ დღეში










რძის ფხვნილი: 1.5%-მდე ცხიმიანობის - 3 ს/კ დღეში მეორე ფაზიდან














 ქათმის სოსისი- 100 გრ დღეში. პირველ ფაზაში 2%მდე ცხიმიანობის,მეორე ფაზაში 9%მდე ცხიმიანობის.
 არ უნდა შეიცავდეს არადუკანურ დანამატებს,როგორიცაა შაქარი, კანი, ცხიმი და კარტოფილის სახამებელი.











ღვინო დასაშვებია მხოლოდ საჭმლის მოსამზადებლად და არა დასალევად: 3 ს/კ დღეში









ჩიას თესლი: შეტევაში დაშვებულია 1 ჩ/კ, მონაცვლეობის ფაზაში 1 ს/კ.

რეგისტრაცია